翻訳職人ブログ

集まれ洋楽好き♪

【Sad But True】 Metallica  歌詞和訳

今回は世界で最も成功したとされるメタルバンド、「メタリカ」の 「Sad But True」を翻訳いたしました!
アルバムの総売り上げ数、世界中で1億2千万枚を記録・・・もう伝説と言っても過言ではないメタルバンドでしょう。
Sad But Trueは5作目のアルバム「Metallica」に収録されている一曲です。
まるで己の心に潜む邪悪な存在が語りかけてくる様な、ストーリー性のある歌詞です。
メタリカは、社会の孤独や闇、政治的な現実、そして人間の本質などを鋭く表現した、非常にシビアな内容の歌詞が多い、中身のあるクールな(heavyな)メタルバンドだと思います!メタリカは名曲揃いなので気になった方は是非、他の曲もチェックです♪



Hey

 

I'm your life

私はお前の人生

I'm the one who takes you there

お前をそこへ連れて行く者

 

Hey

 

I'm your life

私はお前の人生

I'm the one who cares

お前の世話をするのは私だ

 

They

奴ら

 

They betray

奴らは裏切る

I'm your only true friend now

お前の真の友はこの私だけだ

 

They

奴ら

 

They'll betray

奴らは裏切る

I'm forever there

私は永遠にいるぞ

 

I'm your dream, make you real

私はお前の夢、現実になる

I'm your eyes when you must steal

私はお前の盗みを犯すときの(ギラギラたした)目だ

I'm your pain when you can't feel

私はお前の虚無の痛みだ

 

Sad but true

悲しいが真実だ

 

I'm your dream, mind astray

私はお前の夢、迷う精神

I'm your eyes while you're away

私はお前が不在の間の目だ

I'm your pain while you repay

私はお前が報いるまでの痛みだ

 

You know it's sad but true

悲しいがこれが真実なんだよ

 

sad but true

悲しいが真実だ

 

You

お前

 

You're my mask

お前は私の仮面

You're my cover, my shelter

お前は私のカバー、私のシェルター

 

You

お前

 

You're my mask

お前は私の仮面

You're the one who's blamed

非難されているのはお前だ

 

Do

やれ

 

Do my work

仕事をしろ

Do my dirty work, scapegoat

汚い仕事を、身代わりだ

 

Do

やれ

 

Do my deeds

行動しろ

For you're the one who's shamed

恥をかくのは(私ではなく)お前だ

I'm your dream, make you real

私はお前の夢、現実にする

I'm your eyes when you must steal

私はお前の盗みを犯すときの(ギラギラたした)目だ

I'm your pain when you can't feel

私はお前の虚無の痛みだ

 

Sad but true

悲しいが真実だ

 

I'm your dream, mind astray

私はお前の夢、迷う精神

I'm your eyes while you're away

私はお前が不在の間の目だ

I'm your pain while you repay

私はお前が報いるまでの痛みだ

You know it's sad but true

悲しいがこれが真実だなんだよ

 

sad but true

悲しいが真実だ

 

I'm your dream 

私はお前の夢

I'm your eyes 

私はお前の目

I'm your pain 

私はお前の痛み

I'm your dream 

私はお前の夢

I'm your eyes 

私はお前の目

I'm your pain 

私はお前の痛み

You know it's sad but true 

わかるだろう悲しいがこれが真実だ

 

Hate

増悪

 

I'm your hate

私はお前の憎悪

I'm your hate when you want love

私はお前が愛に飢えるときの憎悪

 

Pay

償い

 

Pay the price

代償を払え

Pay, for nothing's fair

払え、不公平のために

 

Hey

 

I'm your life

私はお前の人生

I'm the one who took you there

お前をそこへ連れて行く者

 

Hey

 

I'm your life

私はお前の人生

And I no longer care

これ以上世話はしない

I'm your dream, make you real

私はお前の夢、現実にする

I'm your eyes when you must steal

私はお前の盗みを犯すときの(ギラギラたした)目だ

I'm your pain when you can't feel

私はお前の虚無の痛みだ

 

Sad but true

悲しいが真実だ

I'm your truth, telling lies

私はお前の真実、嘘を教える

I'm your reason, alibis

私はお前の理由、口実だ

I'm inside, open your eyes

内に潜む、目を開けろ

 

I'm you

私はお前だ

 

Sad but true

悲しいが真実だ