翻訳職人ブログ

集まれ洋楽好き♪

【Carry On】MANOWAR  歌詞和訳

戦いのメタルバンドと言ったらやはり彼らでしょう・・・
MANOWARです!!今回は彼らの曲でCarry Onを翻訳してみました!
「Death to false metal!!」(偽メタルに死を!!)というスローガンを掲げて活動する様はまさにMetal Warrior(メタル戦士)ですね!
彼らはアメリカで結成されたメタルバンドですが、現地よりヨーロッパにとても人気があり、特にドイツでは一般アルバムチャートにて2位の記録も残したそうです。
ファンをとても大事にすることでも有名なMANOWAR、とにかくメタルに真っすぐでガチムチなメタルバンドですが、歌詞の中身はとってもピュアなところがクセになってしまうこと間違いなしです♪是非聴いてみてくださいね♪



The north star always guides me

北の星がいつも私を案内してくれる

When winter skies are gray

冬空が灰色のときには

And I wait for the sun when all are one

そして太陽を待つ 全てが一つである時

I shall not betray

私は裏切らないよ

Calling at me

呼んでいる

I'm waiting when all are led astray

私は待っている 皆が正道に迷った時には

 

Carry On my sons forever

ずっと 味方でいてくれ

Carry On when I am gone

続けてくれ 私が去っても

Carry On for when the day is long

続けてくれ 長い1日のために

Forever Carry On

永遠に進み続けろ

For as long as we together

私たちが一緒にいる限り

Then forever Carry On

そして永遠に進み続けてくれ

Darkness all around us

闇が取り巻く

We don't close our eyes

私たちは目を閉じない

No one's gonna ground us

誰も私たちを地上に繋げない

We were born to fly

飛ぶために生まれたんだ

Comin' at us no stopping

(そのまま)止まってはいけない

Born to amplify

押し上げるために生まれた

Carry On my sons forever

ずっと 味方でいてくれ

Carry On when I am gone

続けてくれ 私が去ったら

Carry On for when the day is long

続けてくれ 長い1日のために

Forever Carry On

永遠に進み続けろ

For as long as we together

私たちが一緒にいる限り

Then forever Carry On

そして永遠に進み続けてくれ

 

Yea, be my brother

兄弟になってくれ

Fight to stay alive

生きるために戦え

All the world can't change us

世界は私たちを変えられない

With all their burned-out jive

彼らの燃え尽きた戯言では

Come get us now we're waiting

迎えに来い 待っているよ

We won't run and hide

私たちは逃げないし隠れない

Carry On my sons forever

ずっと 味方でいてくれ

Carry On when I am gone

続けてくれ 私が去っても

Carry On for when the day is long

続けてくれ 長い1日のために

Forever Carry On

永遠に進み続けろ

For as long as we together

私たちが一緒にいる限り

Then forever Carry On

そして永遠に進み続けてくれ

 

Now we're all together

さぁ私たちは皆一緒だ

Let's sing a fighting song

戦歌を歌おう

One hundred thousand riders

10万人のライダー

We can't all be wrong

私たちは間違えられない

Comin' at us no stopping

(そのまま)止まってはいけない

Always Carry On

ずっと進み続けよう

Carry On my sons forever

ずっと 味方でいてくれ

Carry On when I am gone

続けてくれ 私が去っても

Carry On for when the day is long

続けてくれ 長い1日のために

Forever Carry On

永遠に進み続けろ

For as long as we together

私たちが一緒にいる限り

Then forever Carry On

そして永遠に進み続けてくれ

 

Carry on, my sons, forever

ずっと  味方でいてくれ

Carry on, when I am gone

続けてくれ 私が去っても

Carry on, when the day is long

続けてくれ 長い1日のために

Forever carry on

永遠に進み続けろ

For as long as we're together then

私たちが一緒にいる限り

Forever carry on

永遠に進み続けてくれ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ

Carry on, carry on, forever carry on

進め 進め 永遠に進み続けろ