翻訳職人ブログ

集まれ洋楽好き♪

【So Damn Lucky】Taylor Mccall 歌詞和訳

今回翻訳いたしました曲は、Taylor Mccall(テイラー・マッコール)の「So Damn Lucky」という曲です!

私は今回この曲をリクエストいただいて、初めてテイラー・マッコールさんを知りました。(情報が少なかったため曖昧にはなりますが)彼はアメリカの歌手で、今現在活躍されているホットなアーティストです。

とっても深く優しい、正直今どきの曲とは思えないくらいの歌詞に驚きます!
このブログを読んで気になった方は是非、この曲を聴いてみて下さい♪


Sober up
酔いから覚めて
Settle down
腰を落ち着かせる
You should be gone by now
あなたはもう いなくなっているはず
But your not
でも まだいてくれるね
Don′t know how I got
どうして手に入れたのか
So damn lucky
私はとても幸運だ

I'm just like my old man
私はまるで 老人の様
Mama tries best she can
ママは 全力を尽くしてくれた
You′re like her a lot
あなたは彼女に似ているよ
Don't know how I got
どうして手に入れたのか
So damn lucky
私はとても幸運だ

Somebody said love is patient and kind
愛は忍耐と思いやりだと ある人は言う
And everyone tells me it's so hard to find
それは なかなか見つからないと 皆は私に言う
Baby I can′t explain it
愛する人よ 私は説明できない
I don′t know why
なぜかわからない

So damn lucky
私はとても幸運だ
 
I′m a coin on the ground
私は地面に 落ちたコイン
Don't know why you bend down to pick me up
なぜあなたは身を屈め 私を拾ってくれるのか
It′s just my luck
ただ運が良かった
So damn lucky
私はとても幸運だ

Somebody said love is patient and kind
愛は忍耐と思いやりだと ある人は言う
And everyone tells me it′s so hard to find
それは なかなか見つからないと 皆は私に言う
Baby I can't explain it
愛する人よ 私は説明できない
I don't know why
なぜかわからない
So damn lucky
私はとても幸運だ

I love you in my way
私なりに あなたを愛してる
You know what I′m trying to say
わかるだろう 私が言おうとしていることが
I may choke on my pride
プライドで言葉に詰まってしまう
But I know that I'm so damn lucky
でもわかっている 私はとても幸運だ

Somebody said love is patient and kind
愛は忍耐と思いやりだと ある人は言う
And everyone tells me it′s so hard to find
それは なかなか見つからないと 皆は私に言う
Baby I can't explain it
愛する人よ 私は説明できない
I don′t know why
なぜかわからない

So damn lucky
私はとても幸運だ